استرک‌ تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی‌: خلق‌ ما در محل تلویزیون‌ها تجمع کند

هیئت پشتیبانی از استرک تی‌وی و مدیا هابر تی‌وی حمله پلیس بلژیک به استودیوی‌شان را محکوم کردند و گفتند‌: ‌«برای جلوگیری از این عمل غیرحقوقی ما خلق خود را فرامی‌خوانیم که در در محل استقرار ساختمان تلویزیون‌ها حاضر شده و تجمع کنند.‌»

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

هیئت پشتیبانی استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV) و مدیا هابر تی‌وی ‌(Medya Haber TV) مرتبط با حمله به مرکز آنها یک بیانیه منتشرکردند.

این بیانیه به مشروح زیر می‌باشد‌:

‌‌«در مدت اخیر نقشه‌های دولت ترکیه که برای قتل‌عام کوردها آماده کرده است، تلاش‌های وجود دارد که این اعمال را اجرایی کنند. دیدار ترکیه از آمریکا،‌ عراق و ایران همچنین توافقات‌ با حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) صورت گرفته و امضا شده، به همراه تمام این موارد دیداری رئیس جمهور ترکیه اردوغان از عراق و بارزانی‌ها‌‌، آخرین نشانه‌ها برای اجرایی کردن این نقشه‌های‌ قتل‌عام می‌باشد. حمله اشغالگری برعلیه منطقه متینا نیز در سطح نظامی یک قتل‌عام ست.

آشکار است که این نقشه‌ یک نقشه حمله ملی است. حمله به استودیو‌های مدیا هابر و استرک تی‌وی در بلژیک که در شب ۲۳ آوریل در حدود ساعت ۰۲‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:۰۰ انجام شد، مشخص‌ترین نشانه این مهم است. تلویزیون‌های ما اکنون از طرف صدها پلیس اشغال شده است. با این حمله قصد داشتند، صدای خلق‌ کورد را قطع نمایند. نباید در مقابل این حمله سکوت کرد.

ما خلق خود را فرامی‌خوانیم برای اینکه از این حمله غیرقانونی و غیرحقوقی جلوگیری شود، به سوی محل تلویزیون‌ها روانه شده و تجمع کنند.‌‌»

شایان ذکر است که این حمله در سالگرد روز روزنامه‌نگاری و مطبوعات کوردی صورت گرفته است.